Sommaren påväg




Diggar den här låten så hårt. Lyssna på den samtidigt som du läser något sommrigt.

Kanske ska jag försöka mig på lite relaterad sommar poesi... Lova att inte retas med mig ;)

-"Jag ser ditt ljuva hår som lyses upp av solen i bakgrunden, det måste ha sett ut just så här när uttrycket guldlockar myntades för en lång tid sedan. Du kommer springande ner för en gräs slänt, nästan flygandes över marken. Jag tar ett par lätta steg emot dig för att möta dina härliga armar runt mina. Det här är ett sådant ögonblick som man vill ska vara för evigt. Här och nu. Jag kan beskriva allt jag känner, luktar och ser men gör det inte för att det är våran hemlighet. Sommaren är inte längre påväg, den är här för att stanna. Vi njuter av den. Du och jag här och nu.
Vi möts, jag lyfter upp dig och snurrar runt med dig i mina armar. Så lätt, så underbart. Vi vandrar tillsammans ner mot sjön hand i hand, för vi ska åt samma håll. Där nere ska vi sitta och titta ut över den solupplysta sjön. Tiden spelar ingen roll. Vi är vår tid. Vi skapar lycka. Du och jag här och nu."


/Kimmo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0