Första passet och nya grejer. 5 km

Eftersom det inte finns mycket tid att träna inför marathon som händer om 34 dagar så var det bara att bita ihop och bege sig ut å få beskedet om hur tungt det egentligen är att springa. Var ju länge sen jag gjorde det.

Jag inhandlade även lite löputrustning idag:

Nike skor, grym passform.
Nike löparstrumpor 2 par.
iPod + Nike så jag kan hålla kolla på mina träningspass.
Craft, tighta löpar shorts.
Maxim gel, kosttillskott.

Nya löpar grejer.

Tack Kenta på Intersport Farsta för hjälpen och ett steg närmare målet på stadion den 30 maj.

Sen var det hem och fylla på lite mat. Blev lax med potatis.
Efter det var det  bara på med dem ny inhadlade kläderna och bege sig till spåret.
Det blev 5 km idag. Börjar lugnt. Kändes fatiskt riktigt bra. kände en del sockersug. Måste nog öka på lite mer kolhydrater så jag orkar bättre. Tiden blev 27 min. Helt okej öppning.

Imorgon tänkte jag dela upp träningen. 5 km spår, 2-4 km på löpband. Samt badminton.
Ska försöka få till lite morgon träning längre fram.

Men jag nåde det första målet, att springa 5 km utan att gå. Gjorde det på en riktigt bra tid. Bonus.
Målet med veckan är att klara av 1 mil till helgen. Ganska kraftiga ökningar men tiden är knapp. Måste pressa min kropp rätt hårt. Så den kan ställa om sig från intensiv styrke träning till långdistans löpning. Kommer nog gå bra.

Stockhom Marathon here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0