För mkt träning för lite bloggande, eller inte!

En vecka sen senaste inlägget. Men ser endå att ni besöker min blogg. Ska försöka få till minst ett inlägg om dan nu när det börjar dra ihop sig för Stockholm Marathon. Veckan som varit har sett ut ungefär såhär:

Torsdag: Spinn 45 min
Fredag:    Massage, Vila
Lördag:    Vila
Söndag:   Vila
Måndag:   Löpning 18,5 km på asfalt 
Tisdag:     2 h cykel och promenad

Tanken var att jag skulle ha kört en halvmara i måndags, men tyvärr höll det inte hela vägen. Jag fick känning i höger knä rätt tidigt, efter c:a 5 km. Efter c:a 1 mil så släpte det. När jag kommit 18 km så blev det riktigt tungt i kroppen, hade inte med mig vatten. Jag beslöt mig för att göra ett stopp för att fylla på vätska och lite kolhydrater i form av banan. Efter stoppet så kände jag av knät riktigt mycket, jag kunde helt enkelt inte fortsätta. Tyvärr.
Just nu så känns det som att det enda som kan hindra mig är min belastning på knän och fötter. Konditionen har jag.
Men men... bara släppa och låta knät vila. Det var inga problem att cykla idag. Jag prävade även att löpa lite lätt. Det gick men fick känning rätt fort.

Jag inhandlade Voltaren tidigare på dagen som jag smorde in mina knän och fötter med. Det hjälpte faktiskt riktigt bra.
Målet nu är att försöka tappa så mycket vikt som möjligt tills maran. Jag vet inte riktigt om jag kunde ha börjat göra det tidigare eftersom jag försökt köra rätt mkt långa löppass. Vilket jag känner har krävt en del kolhydrater i maten. 
Men nu tar jag bort dem helt och hållet fram tills nästa onsdag. Då jag börjar min uppladdning. 

Just nu väger jag 92 kg och jag ska försöka komma ner under 90 kg när jag står på startlinjen.
Jag känner mig fortfarande riktigt laddad. Det kommer bli tufft, riktigt riktigt tufft... Men bilden i mitt huvud av när jag kommer in på Stockholms Stadio och närmar mig mål gör att jag är beredd att ge väldigt mkt för att få uppleva den känsla som jag tror det innebär att uppnå ett mål som detta.

Tänkte cykla till jobbet imorgon bitti. Det är c:a 2,5 mil.
Ska även försöka löpa 2 mil under veckan som är kvar. Efter det blir det vila sista veckan. Ett lätt löpass torsdagen innan Marathon, Massage på fredagen innan, sen är det dags! Klockan 14.00  den 30 Maj går starten för Stockholm Marathon 2009.

Det här är en utav min livs största utmaning. Varför gör jag detta? Varför inte, är mitt svar!

So long friends....!

/Kimmo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0