Intervallträning i backe... sjukt jobbigt!

Åkte ner till brosjö spåret, ni som sprungit där känner till backen. Helt galen lutning c:a 100 m lång.
Jag började med att värma upp 2,5 km. Sen körde jag rusher uppför backen. det blev 10x100m. Efter den sista intervallen så fortsatte jag spåret runt, alltså ytterligare 2,5 km. Det tog ett tag innan jag återfick andningen men sen löpte det på rätt fint. Benen kändes friska och krya. Det som kändes lite tungt va att jag åt ganska nära inpå och det kändes igenom hela passet. Ät inte 2 min innan ett intesivt pass. Om du måste göra det, ät något lätt.

Sumering av dagens pass:

2,5 km löpning/uppvärmning
10x100 m intervall i uppförsbacke.
2,5 km löpning.
Totalt blev det 7 km aktivitet idag i 52 min.

Det kändes rätt tungt idag... Funderar på att vila imorgon. Har massage inbokat. Skönt!

So long

/Kimmo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0