Söndag... 15 km löpning.

Vaknade väldigt utvilad på söndagen. Började fundera rätt tidigt på hur jag skulle lägga upp dagen då målet var att ge mig ut på ett löppass på 15 km. Jag började med en rejäl frukost sen en golfrunda på det. Va skönt att komma igång tidigt. Efter det var det dags för "lite" lunch innehållande pasta, kyckling och keso.
Sen var det ut på spåret som gällde. Egentligen var målet denna vecka att springa milen, men det var ju redan gjort. Samt kändes milen väldigt bra så det va lika bra å höja målet. Sagt och gjort. Spåret nästa. 6 varv x 2,5 km.

Brosjö spåret 2,5 km

Resultatet blev:
15 km på 1,26 h.

Känns riktigt bra. Fick lite ont i högerfoten men det beror nog på skorna som är helt nya.
Bara kämpa på. 26 dagar kvar (läs måndag). Denna vecka blir det Intervallträning blandat med spinning.
Det börja inte längre kännas som en omöjlighet. Men 42 km är långt... väääääääääldigt långt.

Vad jag älskar detta!

Innan min 1 mila löprunda.

Peace and love!
/Kimmo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0