Järnmannen - hur mycket är en mental utmaning?

I Lördags började jag min utbildning till Mental Coach. Under utbildningen så tänkte jag rätt mycket på hur stor mental utmaning det kommer att bli att genomföra Järnmannen i kalmar. Jag tror att det var min mentala styrka som gjorde att jag lyckades genomföra Stockholm Matrathon förra sommaren.

Frågan är hur långt min mentala styrka kan ta mig innan min fysik sätter stopp. Jag har hört någonstans att det tar 3 år att förbereda sig inför en Ironman.
Jag är helt övertygad om att jag kommer lyckas genomföra det. Känns så otroligt skönt att känna den känslan.

Nu måste jag lyckas få in denna övertygelse när jag tränar. Och se varje träningspass som ett delmål mot Järnmannen.

Jag kom fram till att lägga upp ett lite annorlunda träningsupplägg för att få in fler timmar.

Nu ser det ut så här:

1:a veckan 3 h träning.
2:a veckan 4 h träning
3:a veckan 5 h träning
4:e veckan 4 h träning
5:e veckan 5 h träning
6:e veckan 6 h träning
7:e veckan 5 h träning
8:e veckan 6 h träning
9:e veckan 7 h träning
10:e veckan vila.
11:e veckan börjar det hela om igen.

Nu är första veckan avklarad. Laddar inför vecka 2, som redan börjat.

Igår blev det spinning och löpning.

Tumba Träningscenter

Träna hårt!

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0